כנסו לפייסבוק

שתפו בפייסבוק

צייצו בטוויטר

קבוצות Google
בקר בקבוצה זו

צור קשר:

טיפול בדיקור סיני לאלרגיות

טיפול באלרגיות אביב

אם גם לכם בתקופה זו של העונה, דומעות העיניים, העף נוזל או מגרד לכם העור בחלקי גוף שונים, ככל הנראה הינכם נמצאים בסטטיסטיקה של אותם 15% מהאוכלוסייה אשר סובלים מאלרגיות בתקופת האביב. אך אל דאגה, לרפואה הסינית יש את הפיתרון לבעיה.

מבחינה מערבית, האלרגיה היא תגובה מוגזמת של גופינו בה מערכת החיסון מגיבה ברגישות-יתר לחומר הקרוי "אלרגן" (גורם לאלרגיה). חומר זה, נמצא במזונות מסוימים, בצמחים\פרחים-אבקנים, בתרופות, בשערות בעלי חיים, בשטיחים ועוד.

אצל אותם אנשים הסובלים מאלרגיה מערכת החיסון מזהה (בצורה לא תקינה) את אותם אלרגנים כחומרים מסכני חיים ובהתאם לכך מגיבה בעוצמה רבה על ידי כך שהיא משחררת חומרים שונים בגוף, ביניהם חומר הנקרא "היסטמין", אשר גורם לתגובה דלקתית וכתוצאה מכך, ניתן לראות תופעות שונות של אלרגיה:

אלרגיה "קרה"- כגון קדחת השחת המתבטאת בעיטושים רבים, נזלת שקופה ורבה, גרד בחך ובאף, לעיתים אסטמה המאופיינת בקוצר נשימה, שיעול וצפצופים.

אלרגיה "חמה"- כגון סרפדת המתבטאת בפריחה אדומה על העור, עור מגרד, עיניים אדומות וצורבות, אי שקט ועצבנות.

הטיפול המערבי המקובל כיום, כולל בין היתר חומרים אנטי היסטמינים או אנטי דלקתיים. לרוב, טיפול זה מטפל ביעילות בסימפטומים אך אינו מונע את התפרצות האלרגיה או את חזרתה.

בראי הרפואה הסינית

על פי הרפואה הסינית, בכח הגדול של הבריאה, האדם והטבע חד הם. לכן, כאשר אנו מנסים להבין כיצד משפיע עלינו הטבע באופן ישיר, יש צורך להבין ראשית את החלוקה שעשו החכמים הסינים לפני אלפי שנים. החכמים הסינים זיהו חמישה כוחות מרכזיים בטבע אשר כוללים בתוכם את כל הבריאה: אש, אדמה, מתכת, מים ועץ.

כעת, על מנת להבין כיצד האביב משפיע על בריאותינו, חשוב לדעת כי האביב משויך לאלמנט העץ (על פי מפת חמשת האלמנטים הסינית). לאלמנט העץ משויך הכח המתפרץ של הטבע, האנרגיה הטבועה בו היא שינוי\התחדשות ופריחה. הטעם המשויך לאלמנט זה הוא הטעם החמוץ, הצבע השולט באלמנט זה הוא הצבע הירוק, האיברים בהם שולט אלמנט זה הם הכבד וכיס המרה ופתחי החישה עליהם הוא שולט הינם העיניים. האקלים המשויך לאלמנט זה הוא הרוח.

עונת האביב מביאה עימה את עונת הפריחה, השגשוג, הפריצה וההתעוררות המחודשת של כל החי והצומח. מהנביטה הראשונה של הזרע ועד הפריחה הגדולה של העצים, הפרחים ואפילו בעלי החיים אשר מתרבים בתקופה זו של השנה.

אנשים רבים, אשר עובדים בעבודה לחוצה ואינטנסיבית, עם מחסור בשעות שינה, ותזונה לא מאוזנת (חסרת ירקות ונבטים המתאימים לעונה זו), אינם מאוזנים יחד עם הטבע, אך מציגים לנו סימנים מעניינים הדומים לכאורה לתופעות המתרחשות בטבע. רוב האנשים הסובלים מאלרגיה בעונה זו, מתארים מצב בו הסימפטומים מתפרצים בפתאומיות בגוף בדיוק כמו הזרע בשדה שמקבל את מכת השמש הראשונה עם בוא האביב, הגרד והאדמומיות בגוף הם ביטוי לרוח, העיניים הדומעות והמגרדות, ההתעטשויות, קוצר נשימה ועוד סימנים רבים מדגישים לנו כי אלמנט העץ אינו מאוזן ולכן הופך ל"אגרסיבי".

הטיפול הטבעי והסיני

ניתן להפחית בצורה משמעותית את עוצמת התגובה של מערכת החיסון וכן להפחית את רגישות היתר ממנה סובל האדם, על ידי שמירה על תזונה מאוזנת וקלה המתאימה לעונה זו. חשוב להימנע מצריכת מזונות חריפים וארומאטיים ובמקביל חשוב לצרוך נבטים, ירקות ירוקים ומזונות המסייעים ל"ניקוי" איבר הכבד, המשויך לאלמנט העץ ולעונת האביב.

בטיפול באלרגיות בעונת האביב, עוזר הדיקור הסיני והשימוש בצמחי מרפא סיניים לחיזוק המערכת החיסונית, ובעת התפרצות האלרגיה ניתן לבצע דיקור סיני בכדי להעלים את הסימפטומים בצורה המהירה ביותר ובצמצום הפגיעה והסיבוכים העלולים לקרות כתוצאה מהופעתה. שיטת הדיקור הסיני, מאפשרת פתיחה של הנקבוביות ואוורור של הפתוגן החוצה על ידי ייזוע. במידה וישנה ליחה, מעודד הדיקור את כיוח הליחה החוצה מהגרון ומהאף, כמו גם מעודד את המערכת הלימפתית לנקז את עודפי הליחה\הנוזלים שנשארו.

בעת הופעת "אלרגיה קרה" (גודש באף, נזלת שקופה ורבה או אסטמה), יש להימנע משימוש ב"שלושת הלבנים"- חלב רגיל\סויה, קמח לבן על צורותיו השונות וסוכר לבן על צורותיו השונות. השימוש באחד מחומרים אלו, עלול ליצור ליחה בריאות ו\או בגרון ו\או בסינוסים, אשר עלולה לגרום לסיבוך המחלה מאחר וחיידקים ווירוסים מתיישבים על הליחה ומתרבים בה.

המלצות על תוספי תזונה:

מומלץ לצרוך ויטמין Cעל בסיס יומי, זמן מועט לפני עונת האביב ובמהלכה, על מנת לחזק את המערכת החיסונית. עם זאת, על פי הרפואה הסינית יוצר ויטמין Cבזמן המחלה עודפי ליחה\לחות (הפרשת ריריות-נזלת) ולכן אינו מומלץ בעת הופעת האלרגיה עצמה.

מומלץ לצרוך על בסיס יומי אסטרגלוס (הצמח הסיני- huang qi) לפני ובזמן עונות המעבר בכדי לחזק את המערכת החיסונית.

מומלץ על שימוש באכיניציאה לחיזוק מערכת החיסון. שימוש בתוסף זה יעיל במיוחד גם בזמן מחלות במערכת הנשימה כגון: הצטננות, שפעת, סינוסיטיס, אסטמה וברונכיטיס (לא לשימוש ממושך מעבר לחודש ימים).

מומלץ על שימוש בסירפד- צמח משתן אשר נמצא יעיל לטיפול בתופעות אלרגיות, ובמיוחד לקדחת השחת ולסרפדת.

חשוב להבין, כי לכל אלרגיה יש טיפול ספציפי. לכן, טיפול בגרד ואדמומיות בעור ובעיניים שונה בתכליתו מטיפול בליחה שופעת באף ובגרון, קוצר נשימה ואסטמה. לפיכך ובהתאם לזאת, חשוב מאוד להיוועץ עם רופא\מטפל מוסמך לפני תחילת כל טיפול בצמחי מרפא ו\או דיקור סיני.

סירטון הממדגים ומסביר על דיקור סיני לאלרגיות

 

 

לטיפול באלרגיה כבר עכשיו- צרו קשר